Nu är jag riktigt FÖRBANNAD. Min mobil gick sönder och jag blev tvungen att se mig om efter en ny. Jag är.. förlåt VAR… kund hos Comviq och ringde dem och fick hjälp att välja en mobil Detta eftersom jag redan är… alltså VAR… kund hos dem och tänkte att jag skulle köpa en telefon för ”noll” kronor och sedan fortsätta var kund där. Jag fick hjälp av en ivrig telefonförsäljare. Jag berättade att jag skulle ha en ENKEL och bekväm telefon med bra kamera. Ja jösses så bra denna var som hon rekommenderade. Jag gick på det, så korkad har jag insett att jag är… och köpte den. Jag band mig även på ett abonnemang för 24 JÄVLA månader.
Jag fick hem mobilen och trodde i min enfald att det hela var okey. Men när jag började knappa in telefonnummer så insåg jag att telefonen kräver en ingenjörsutbildning för att ens få in ett jävla telefonnummer! Jag bestämde mig snabbt att ”NEJ, det funkar inte. Jag skickar tillbaks grejerna”. Jag behöver en ENKEL och lättförstålig telefon.
Under tiden hinner jag köpa en ny telefon och byter samtidigt operatör... Men se då hade jag råkat öppna en förpackning där laddare till bilen låg samt knackat in ett telefonnummer… dvs ANVÄNT telefonen... och då är kontraktet bindande!
Så dum var jag att jag trodde att jag kunde lita på en jävla försäljare och blint testade produkten och insåg att den inte var något för mig... Hur skulle jag kunna veta detta i förväg? Hur skulle jag kunna gissa mig till att den var för avancerad för mig?
Så nu har jag två abbonemang i två år… men jag ska aldrig någonsin mer använda eller rekommendera andra att använda Comviq igen… Lär av mitt misstag!...
Jag fick hem mobilen och trodde i min enfald att det hela var okey. Men när jag började knappa in telefonnummer så insåg jag att telefonen kräver en ingenjörsutbildning för att ens få in ett jävla telefonnummer! Jag bestämde mig snabbt att ”NEJ, det funkar inte. Jag skickar tillbaks grejerna”. Jag behöver en ENKEL och lättförstålig telefon.
Under tiden hinner jag köpa en ny telefon och byter samtidigt operatör... Men se då hade jag råkat öppna en förpackning där laddare till bilen låg samt knackat in ett telefonnummer… dvs ANVÄNT telefonen... och då är kontraktet bindande!
Så dum var jag att jag trodde att jag kunde lita på en jävla försäljare och blint testade produkten och insåg att den inte var något för mig... Hur skulle jag kunna veta detta i förväg? Hur skulle jag kunna gissa mig till att den var för avancerad för mig?
Så nu har jag två abbonemang i två år… men jag ska aldrig någonsin mer använda eller rekommendera andra att använda Comviq igen… Lär av mitt misstag!...
1 kommentar:
Min yngsta son är en j...el på att snacka sig ur just sådana situationer. Kanske ett fall för honom.
Skicka en kommentar