torsdag 30 juli 2009

Förbaskade blogg-program

Jag blev bloggare av en tillfällighet och fastnade för den här formen att skriva av mig. Det som irriterar mig är hur låst man blir av det blogg-program man använder. Programet begränsar HUR jag ska lägga in bilder och Hur jag kan skriva. Nu har den även fått för sig att jag inte ska kunna skriva i Word och sedan "klippa och klistra in" i blogg-programmet. Dessutom gör den så att jag inte kan få luft i texten vilket irriterar mig mycket.

Skulle jag byta program så måste jag bygga upp min "profil" igen och tappa en del trogna läsare. Endera dagen kommer jag att göra ett beslut. Jag får se hur det blir...

3 kommentarer:

Eduronflux sa...

Samma här. Har funderat på att lägga om till wordpress. Men det får nog vänta till egna webhotellet är i gång

Ewa sa...

Jag har eget webhotell men dom har inte någon bra blogg. Jag började på deras men övergick till Blogger.com. Jag håller med om att jag vill styra hur min sida ska se ut men det är omöjligt. Det får bli som det blir. Det går att använda word men man måste stå i html-läge och så ta bort koder som läggs in i texten. Irriterande men det går. Något som stör mig så förbannat är att jag ber den komma ihåg mig men programmet skiter fullständigt i det och jag måste skriva in alla data varje gång. Det är skit. Om en kvinna hade gjort programmet undrar jag hur det sett ut :)

SweFlo sa...

Det finns ett enkelt knep för att kunna skriva i Word och sedan klippa och klistra: spara som text-fil, eller klippa och klistra in i Notepad och sedan in i Blogger. Då följer inte formateringstagagrna med och det funkar finfint...