lördag 29 augusti 2009

testen fortsätter

Det nya program som jag testar just nu är Windows Live Writer som man kan ladda ner gratis. Sen kan man ladda upp bloggen på den vanliga adressen. Den har lite fler användningsmöjligheter som jag ännu ska kolla upp.

Man kan lägga in hyperlänkar, bilder, fotoalbum, tabeller, kartor, tagga bilder, videoklipp samt lägga in plugin-program (vad det nu är). Menyn påminner lite om words meny och den är jag bekant med.

Jag har testat att lägga in foton men den ena bilden hamnade utanför fältet som tillhör bloggen. Jag kan göra vissa justeringar på foton. Jag provade en “vanlig” och en med rundade kanter.

Men främst är jag glad över att jag nu kan få luft i textmaterialet. Jag störde mig verkligen på att bloggen och word inte kunde “samarbeta”

Så nu är jag “på banan” igen. Toppen liksom… här kommer en variant på hur man kan få foton att se speciella ut…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 kommentarer:

Elisabeth Molin sa...

Jag har oxå testat programmet och tycker det verkar ok. Att du inte får plats med 2 bilder i rad beror på att du bara har 400 i bredd och är båda bilderna tillsammans med än 400 så kapas bilden.
Kom ihåg att ställa in i tabellen att tabellen ska vara 400 bred.

Lotte Jensen sa...

det var ju bara en TEST för tusan

Elisabeth Molin sa...

Förlåt då...............