torsdag 1 januari 2009

2009 Yeaaah

Så kom det då, det nya året. Färskt som den skiraste grönsak om våren. Fast ur led är tiden numera eftersom vi möter våren med allt för tidiga vårtecken. Jag var nere vid Botan (Botaniska trädgården) med sambo igår. Vi vandrade runt och tittade på de allt för tidiga rosorna som stod i knopp och blom!
Vi for sen hem och aftonen gick som de flestas, med god mat och dessert och sen samvaro. Vid tolvslaget stod vi ute och lyssnade och tittade på gratisunderhållningen. Det vill säga gratis för oss eftersom det måste vara stora pengar som sprängdes i luften i natt. Visst är det vackert med detta skådespel men samtidigt kan man inte låta bli att tänka på miljöeffekter och dem som är mycket skotträdda. För att inte tala om alla dessa pengar som bara försvinner ut i tomma intet.

Nåväl, jag stillar nu mina tankar kring detta och blickar framåt. Nåväl nu har vi vänt blad eller snarare bytt almanacka. Så nu kan spelet börja, spelet om 2009. För egen del har jag försökt formulera mig något nyårslöfte och det var miljörelaterat och egoistiskt. Jag ska försöka finna nytt miljövänligare schampo som passar mitt hår och likaså hudvårdsprodukterna ska vara miljömärkta. Låter inte så stort men jag tror det kan bli svårt att finna schampo som funkar. Jag har nämligen mjäll och det är ett riktigt gissel. Kör nu med ett känt mjällschampo som förvisso tar bort mjället och klådan men… håret blir så förbaskat fett av det. Finns det någon som har något vettigt miljörelaterat tips så får den personen gärna maila mig om det!

Jag ska försöka förstå mig på internet-spelet ”Second life” som jag fick tips om för två veckor sen. Jag har skapat mig ett alter ego, en avatar som det heter, och vandrat och flugit runt i spelet och kollat in för att få en uppfattning om vad det går ut på. Men jag får säga att det inte är helt enkelt. Det är ytterst få personer man möter. Mest folk är det där man kan shoppa kläder och alla ser ut som fantasifigurer. Jag har skapat en avatar som ska likna mig så mycket som möjligt (så tråkig är jag), trots det har jag lyckats få ”henne/mig” längre än mitt riktiga jag. Jag är 169 cm lång och avataren är 181 enligt ett måttverktyg jag prövade i spelet. Alla andra i spelet är betydligt högre än jag, det skulle motsvara ca 210 cm i verkligheten. Min dröm är att förstå mig på byggverktygen och kunna bygga på någon mark. Det är bara det att mark kostar pengar, RIKTIGA pengar. Så där tvekar jag lite. Samtidigt tänker jag att det är ju på lek och andra ”lekar” kostar också pengar. Se på alla som spelar hockey, golf, går krogrunda, kör på utflykt med bilen, osv osv. Det kostar också pengar utan att generera något egentligt.

Hur som helst… nu ska jag snart dra iväg till arbetsplatsen, har ett långpass. Verligheten rullar på som vanligt. God fortsättning på den!

Inga kommentarer: