torsdag 29 januari 2009

Och friden lägger sig över sovstaden…

Jag har sedan jag var barn fått höra att jag snarkar, även när jag var vaken. Jag har inte opererat bort några polyper och jag vet inte om det är de som orsakar detta snarkande. Nåväl, det har varit ett återkommande samtal mellan min sambo och mig och det inte bara huruvida jag snarkar utan det faktum att han snarkar REJÄLT. Men det är sånt som är vanligt i de flesta hushåll där fler än en person bor. Vem snarkar och vem snarkar värst osv.

Så såg jag på TV en reklam (Ja, jag vet mina principer angående TV-reklam) som skulle lindra snarkningar. Jag grunnade en stund och så kom jag till det läget där jag tänkte att det kunde vara värt att pröva. Sådan nöd var det alltså, så att jag var beredd att köpa produkt som saluförs via TV-reklam! Gick till Apoteket i Visby och kollade. Fick veta att det inte var säkert om det skulle hjälpa eftersom det beror på varför man snarkar. Man får testa sig fram. Dessutom hjälper det inte mot sömnapné. Men sist och absolut inte minst så innehåller produkten jordnötsolja! Jag bara undrar, varför det? Är det något i jordnötsolja som ger effekten? Annars tycker jag det är onödigt att ta till det eftersom så många astmatiker reagerar så starkt mot just nötter. Den informationen läste jag precis efter jag sprutat i svalget och jag har astma och brukar reagera på nötter men jag verkar inte ha dött… än…

Nåväl, jag köpte och tog hem för att pröva på mig och på sambo. Jag gick och la mig först och enligt sambo så hade jag inte ”låtit som jag brukar”. Han menar att jag ”trutar med munnen” alltså skapar ett trumpetliknandeljud som han vaknat av på natten och han hade varit tvungen att lyssna om jag verkligen andades över huvud taget. Det ni!

Jag vaknade också på natten för något var totalt fel, eller åtminstone väldigt annorlunda. Det var TYST! Fullständigt tyst var det. Jag var också tvungen att kolla att han andades eller om han tagit ett nattlångt andningsuppehåll. Nej då, han snusade så sött som ett litet barn.


Vi vaknade morgonen efter och vi var mycket utvilade båda två. Men jag tog endast en snabb puff och inte två stycken som stod i broschyren och det funkade ändå. Men jag menar så här långt att DET FUNKAR! Nu ska vi testa den här produkten och se om den är värd sina penningar för en hel natts ostörd sömn är oskattbart.

Läs mer på deras käcka hemsida: http://www.silencemotsnarkning.se/

1 kommentar:

Murveln funderar sa...

"Trumpeten" har tystnat för evigt!
" Sågverket" är också nedlagt pga råvarubrist...