lördag 31 januari 2009

Jag mår bra…

Jag vet inte riktigt vad det är och jag kan inte riktigt sätta fingret på det men… Jag mår bra… skitbra helt enkelt… jag har värk i lederna och ett par knän som inte håller måttet längre dessutom är jag nästan konstant torr i ögon, näsa och svalg men… jag mår bra

Igår fick jag veta att alla mina förhoppningar om en begynnande vår får vänta eftersom det till helgen ska bli ett riktigt stort snöoväder… men det rör mig inte i ryggen… heller inte att jag ska ha tvättstugan i flera timmar idag… jag mår bra helt enkelt...

Kanske är det en trygghetskänsla som beror på att sambo äntligen fått fart på en del projekt som ska ingå i hans företag… kanske beror det på att jag har semesterplaner… kanske beror det på att jag var ledig i gårkväll och är ledig två hela dagar… vad vet jag och vad bryr jag mig… jag mår bra… skitbra helt enkelt…

Det är inga överstyriga euforiska känslolägen utan bara en jämn skön känsla av att vara tillfreds… precis som när man ätit sig mätt på en tallrik gröt och magen liksom värms upp och mår gott… och kanske det är så ,… att jag fått en slags grötomslag om mig nu i dessa dagar… när vintern sakteligen släpper sitt grepp om oss och när vårens och sommarens planer börjar ta form… jag ska i alla fall ta vara på känslan och bara låta det bra få ha förtur i kön till mitt känsloliv…


Nu vet jag!... Jag mår som jag förtjänar helt enkelt... och jag mår PRIMA!

Inga kommentarer: