torsdag 26 juli 2012

Resa i böljande landskap – Dag 2

En gemensam frukost och sedan ut genom dörren. Vi hade lite stopp vid olika kyrkor, Åstorp, Höganäs, Jonstorp, så jag kunde fota men framför allt fick jag se Kullaberg och Mölle.

P7140028

Vi fikade vid fyren. Havet var kav lugnt och vädret hyfsat. Bara att njuta.

P7140030

Hem igen till Klippan och jag passade på att gå en runda i “city”. Vi bodde mitt i centrum så vi hade affärerna precis om hörnet. På kvällen grillade vi i släktingens trädgård i Koloniföreningen Hjorten i Klippan.

Det är alltid lika inspirerande att se och höra om kreativa personers tankar för sin trädgård. Hon vill gärna återanvända och skapa egna lösningar på saker och ting. En grej, jag särskilt gillade, var att hon använde metallresåren till en madrass, låtit den ligga ute i regn och bli rostig. Sen använde hon den som spaljé. Hon hade planterat en växt som skulle få växa upp längs metallen.

metallresår1

Det kom några regnskurar så vi fick rusa in i stugan. Vi satt i stearinljusets sken och hörde åskan mullra och regnet smattra sin sommarsång och kanske är det just så en svensk sommar bäst blir ihågkommen!?

Technorati-taggar: ,

Inga kommentarer: