fredag 27 juli 2012

Resa i böljande landskap – Dag 3

Fota kyrkor gillar jag och den här dagen ägnades en hel del åt det. På småvägar tog vi oss till Hyllinge för handel av träskotoffel åt sambo. Det fick bli JULA som vi gjorde denna investering i. En “välsorterad butik för den händige” med många grejer för den med dålig impulskontroll.

Skåne är vackert böljande med mycket kulturhistoria “runt hörnet”. Jag har blivit lite smått förälskat i landskapet. Det enda jag har knepigt med är dialekten. Ibland är det som att jag får kramp i örat av ansträngning för att förstå vad en del personer säger.

P7130020

På eftermiddagen blev det en ny runtur med bilen. Släktingen har en mycket god kunskap om sin omgivning och kunde visa oss på en del pärlor. Att vi dessutom gav honom anledning att svänga av på vägar han själv inte varit på tidigare gjorde turen extra kul. Bland annat besökte vi Rya ödekyrka, en plats jag uppskattade mycket.

P7150053 .

Inga kommentarer: