onsdag 25 februari 2009

Why me?

Jag såg på TV om vår kronprinsessa förlovning. Grattis tjejen till att du äntligen kan ha rätt att göra det vi andra har rätt till utan en massa byråkratisk och politisk process. Nåväl. Och därefter allt eftersnack i TV och i tidningar. Ja, jösses så det snackas... Vem blir bjuden på bröllop, vad ska hon ha för brudklänning, vad tycker kungen, vad tycker Ockelbo osv osv. Hela året ska de följas och förföljas för att man vill vara först med att veta allt om planeringarna. Gärna också en eller två skandaler att skriva om. Och tänk den dagen i 2010 då de ska gifta sig vilket uppbåd av fotografer och journalister som ska fota och skriva. Jag avundas dem inte! Allt detta för att hon är en prinsessa!!!

Så nu börjar jag oroa mig… tänk om jag, enkla människa, får för mig att ”gå å sta”… kommer jag också att följas och förföljas? En drös av papparazzi hängandes i björken utanför mina fönster som försöker fånga någon skandal. Kanske en bild där jag petar mig i näsan eller när jag byter en tröja eller om sambo… GUD FÖRBJUDE… råkade prutta när han sitter på balkongen och röker.

Varför nu detta? Why me? Jo, sambo kallar mig alltid för prinsessan och det är ju det som anses vara högvilt inom massmedia idag. Jag oroar mig för min rörelsefrihet… även om jag nu får medge att några bröllopsplaner har jag inte, men ändå… tänk om…

Inga kommentarer: