fredag 17 oktober 2008

Ekointollerans

Jag försöker verkligen… detta med ekologi… försöker göra bästa val… jag tycker att det är okey att ekologiska produkter är en aning dyrare än ”vanliga”… men… hur länge ska det ta innan ekologi blir norm?... har vi inte blivit upplysta än?... borde man inte vända på begreppen nu?... att normen är ekologiskt och att andra produkter får en skala tex 1-10 i oekologiskt?... där skala 10 är ett mycket dåligt val och att man tar med alla aspekter… hur det är odlat/framställt, transporterat osv…

Jag dras även med laktosintollerans… och där finns ingen ekologi… och om så vore… så blev det väl så dyrt att jag inte skulle ha budget för det… finns det business i att hålla högre kostnader i laktosprodukterna?... för nu har väl ändå efterfrågan ökat rejält på dessa produkter?... i alla fall om man ser på hyllan i affären… där verkar det vara rykande åtgång på detta… nåväl... jag och min mage är glad för att dessa produkter finns att tillgå idag…

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig beträffande det ekologiska. Hade inte kunnat sagt det bättre själv :)

Jag förstår att det blir problem om man är laktosintolerant och inte kan få tag i ekologiska alternativ. Hoppas det blir ändring på det, en ändrig som blir ekonomisk också...
Kram