torsdag 11 december 2008

Shoppingcenter i Staaan…

Jag är ingen större fantast på att göra av med pengar. Jag får liksom inte den där ”kicken” av att handla. Men jag tro att många har det som en slags ”hobby” och det är nog därför fler och fler större företag börjar etablera sig här i Visby. Det har kommit till fler företag uppe vid Skrubbs, längs med Visbyleden, och jag har sett att det är fler hus på gång.

Nu är det en ny Galleria på gång också i norra delen av stan. Visbyföretagaren Kenneth Carlzon ska öppna i gamla Flextronics lokaler. Idag, 11/12 08, skriver han att det är sju företag/affärer som är klara att etablera sig i lokalerna. Jag tror faktiskt att det huset har potensial. Läget är bra och det finns inget större etablerat i området så efterfrågan kanske också finns där. Jag vill bara ge herr affärsman några tips utifrån mitt perspektiv.

Möbelaffär: Kanske vore det för stort att önska IKEA men…

Inredning och present: En kul affär att hitta nytt till hemmet och/eller presenter

Kafé: Jag vill fika om jag ska shoppa. Här kan man fånga upp kunder som släktforskar på andra sidan gatan. Med ett mysigt läge så man kan sitta och titta på folk, ett socialt och trevligt sätt att umgås på.

Frisör: Gärna med Drop In

Klädaffär: Som har fokus på VUXNA kvinnor, både till ålder och till storlek. Även klädaffär för barn, ungdomar och män.

En galleria jag besökt två gånger och som jag gillar ligger i Uppsala stad som ligger på vägen upp mot Uppsala. Det är inomhus men de har byggt så det känns som en liten stadsgata när man går där med lite nivåskillnader. Man skulle kunna göra något liknande i Visby och utnyttja nivåskillnaden till att ha scenframträdanden ibland.
Ja, jag vill ha roligt om/när jag ska handla och jag tappar lätt köpsuget. Snälla Kenneth, tänk på MIG när du planerar ditt nya köpcenter… *S*

Inga kommentarer: