måndag 9 februari 2009

Bingo för TV4plus att använda Lotta som programledare

Jag är inte särskilt intresserad av Bingolotto. Jag rent av avskyr den sortens program. Folk spelar och spelar och lägger 1000-tals kronor på hopplösa drömmar. Men i mitt arbete ingår det att hjälpa andra att spela bingolotto. Och det kan jag tycka är okey eftersom de köper sin lott för att gynna sin förening, IF Gutakampen. Själv har jag endast fikabrödet som min belöning för att sitta och se och höra på programmet.

Jag såg en av de första programmen som sändes i TV4. Var det i början av 1990-talet? Det var Loket som sände från en källarlokal i Kortedala i Göteborg. Sen ökade programmet i popularitet och resten är historia. Jag rent ut sagt AVSKYDDE att se på det programmet. En sportokig och forcerad programledare som enligt mig var på gränsen till oförskämd mot personer som ringde. Det enda HAN ville snacka om var HANS intresse för sport, sport och den förbannade sporten! Dessutom var musikutbudet i de programmen hans personliga val och blev som det blev, kräkmedel!

Sen har det bytts ut programledare genom åren och senast är då Lotta Engberg. Som är så klämkäck i sitt uttryck så man kan få krupp för mindre. Men se, nu har jag sett Bingolotton vid tre tillfällen och lagt märke till vissa förändringar mitt i all forcerad pengajakt. Hon har en gäst, en RIKTIG kändis. Som har gjort något som har ett yrke inom ”massmediala verksamheter”, musik, politik, stå-upp etc. Någon som har haft något att berätta eller visa för andra och ingen tröttsam B-kändis. Det tycker jag är ett lyft för programmet! Likaså detta att lyfta fram föreningars eldsjälar. De som inte bara snackar utan som GÖR något. Bra initiativ!

Så här är jag nu och försöker sortera mina negativa känslor för programmet som nu får konkurrens av positiva inslag. Är det ett ålderstecken hos mig eller ett föryngringstecken för TV4(plus)?


Hur man än tycker och tänker så är det fikabrödet vi alltid smaskar på till fikat det som vinner i längden. Igår blev det semlor på hembakat bröd och det var inte bara gott det var GUDOMLIGT gott också!


Inga kommentarer: