tisdag 10 februari 2009

Det här var väl ändå bottenkänning Destination Gotland

Först trodde jag det var en bilaga jag fått sen förstod jag. Det här är allt man får nu. Resten får men reda ut själv! Destination Gotland har slutat tillhandahålla information om priser i deras broshyr. Nu ska man söka informationen på internet. Dessutom har de skapat ett bonussystem som försvårar för resenärern att räkna ut vad hans/hennes resa kommer att kosta. Därtill en kraftig höjning av priserna!

Om jag inte har en dator eller inte är i närheten av en och vill veta mer om färjans turer och priser. Hur gör jag då? Belasta en telefonlinje? Det finns människor som behöver en tydlig struktur för att förstå information. Det här är ju rena snurren. Det är som en telefon med telefonval fast i pappersform.


Jag undrar om det rent av strider mot någon lag det som de har gjort? Det går väl inte att endast ha information på internet? Jag gillar internet… riktigt mycket. Men det här är trams! Sabba inte en besöksnäring som redan är sårbar! Betänk vad detta kan få för konsekvenser! Kanske rent av Gotland nu är mogen för konkurrens i färjetrafiken!

Jag tycker det räcker med att de servar kaffe som smakar illa men det här, det liknar SKIT!


Inga kommentarer: