onsdag 1 april 2009

Dagens blogg – ett skämt

Idag passade jag på att dra till med ett skämt. Ett grovt sådant men, tack och lov, endast ett skämt. Jag åkte förbi Lien efter en utflykt på eftermiddagen och jag blev faktiskt lite upprörd bara vid tanken på ett återskapande av ett bostadsområde för personer inom LSS. Jag gick igång ganska ordentligt i tanken av vilka konsekvenser det skulle få. Trots att jag själv hittat på detta skämt! För begreppen ”lika värde” och ”demokrati” som skulle ha sopats bort och hur vi skulle få återuppleva gamla tiders syn på personer med stödbehov av samhället.

Tack och lov var allt ett påhittat scenario sprungen ur min galna hjärna. Jag vill inte tro att någon gick på mina tokiga idéer men jag tänkte en kort stund att måtte vi aldrig få se såna förslag framställda av någon som helt seriöst menar att något liknande skulle gynna samhälle och individer.

Nåväl, nu ska jag fortsätta njuta av den underbara vårsolen och vår tappra vårvärme. På balkongen, som just nu badar i sol, är det 17 grader och vi har fått vinkla ner persiennerna för att kunna vistas i vardagsrummet! UNDERBART. Vi var på långtur idag och fick se en skymt av våra alldeles speciella kungsörnar som vi följt sedan de blev ett par 2007. Imorgon är jag också ledig och jag hoppas innerligt att vi får samma väder då…

1 kommentar:

Ewa sa...

Tänk om du triggat igång någon med ditt lilla skämt. Man vet aldrig med politiker och andra dårar :)