fredag 7 november 2008

Queen of mode – thats me…

På allmän förfrågan har jag nu bestämt att dela med mig av andra erfarenheter inom mode som jag har. Jag vill dock påpeka att, eftersom detta är en MODE-blogg så får läsaren räkna med att vissa av de objekt jag visar på bild kan vara ytterst svåra att få fatt på för vanligt folk. Jag som har kontakter, kan visa hur man KAN välja om man har möjlighet.

Idag vill jag berätta lite om skor. Jag vill här visa på alternativ till Foppa-tofflan och gymnastikskor som verkar vara det vanligaste skodonet nu för tiden.

Det första paret är ett par mycket praktiska skor, eller stövlar som det korrekt kallas. Det finns inget ”våtväder” de inte kan motstå. Ser man noga på höjden så förstår man hur lätta de är att alternera. Om man väljer att stoppa byxbenet innanför stövelskaftet får man skydd en bra bit upp på vaden och det ger även en mycket tilltalande profil åt byxan. Stövlarna kan inte nog upphöjas för sin rytmiska ”klufs”-ljud som uppstår vid promenader varför jag starkt rekommenderar dem även för vardagens vandringar.
Man kan ha dem innanför byxbenet för att ge byxan mer framträdande roll i det personliga uttrycket. Jag vill dock avråda er som ofta bär tights från detta eftersom effekten kanske blir mindre lyckad, enligt min mening. Jag vill dock låta vara osagt om detta kanske blir en trend framöver och jag vill uppmuntra alla glada konsumenter att ha ett öppet sinne för ”ute igår – inne idag”.


Den andra stöveln har jag en särskild kärlek till. Jag kunde verkligen inte motstå dessa underbara "etnoboots". Nu kanske ni tänker ”its the SAME shit” men, icke, det här är äkta vara och därför, just därför vill jag visa på hur dess användningsområden är så flexibla. Tänk er in, när ni vandrar gatan fram i er äkta vargpäls av 97 % akryl att vad skulle bäst matcha detta. Jo, dessa underbart uttrycksfulla stövlar av renskinn, ja förstås, alla skinn blir rena vid bearbetning men dessa är av rendjur. Det finns inga genvägar till mode och just dessa ”näbbisar” visar just det. De passar särskilt väl till personer som önskar uttrycka något, en tillhörighet, en ståndpunkt eller vad som för tillfället är inne. Att vara ”ute” är ett BIG NONO i modevärlden!

Sist men absolut inte minst. Mina älsklingar. Alla har sett Madonna klafsa runt i ett par träsko-wannabees. Men detta är ”the real thing”. Med dessa, äkta danska, är du alltid rätt klädd. Tänk en utekväll, du kommer hem, han med stort H är med, ni ska dricka kaffe först, jojo, vänta säger du, jag ska bara klä om till något ledigare. Han gör en high five till sig själv medan han väntar. Du kommer in i dessa (till förslagsvis ett par av de byxor jag tipsade om i en tidigare blogg) och han bara står där… häpen… stum... Jag vet, jag har provat *blink blink*

Nu kanske du fastnar i något avundsjuketräsk för allt jag kan åstadkomma inom modebranchen, och det förstår jag. Men det finns hopp, för du kan alltid läsa min blogg, eller hur?

1 kommentar:

Ewa sa...

Ja vad finns mer att tillägga än att detta är "The real fing" Jag har verkligen saknat jag som saknar mycket kropp för andra modebloggar.

Fortsätt så och jag känner mig hel.

Kram