- Den svenska skogsindustrin jobbar på högtryck för att hugga ner skogen
- Massaindustrin omvandlar denna skog till papper.
- Av detta papper så skickas enorma mängder till tryckerier för att bli till reklam.
- Denna reklam distribueras ut till den konsumenten i hopp om att konsumentens impulskontroll ska ligga lågt just denna dag (också).
- Konsumenten hör dunsen i sin brevlåda.
- Efter en stund ids konsumenten resa på sig för att plocka upp reklamen.
- Konsumenten läser inte ens reklamen utan lägger den direkt i kassen för papper.
- Konsumenten väntar tills kassen är full
- Då går konsumenten ut till återvinningsstationen på gården och kastar sin kasse. Kassen ligger där ett par dagar och mognar till sig (?).
- Kassen och andra papperskassar hämtas och körs till någon uppsamlingsplats.
- Förmodligen så bränns kassen med allt papper och reklam.
onsdag 5 november 2008
Återvinning… vinning för vem?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Håller med dig, många äldre är bara irriterade på reklamen. Men inte ska dom sätta uppnågon "ful" lapp på dörren för att säga ifrån sig inte. En annan sak är också en fråga, hur kan det vara att vi konsumerar mer papper men att dom lägger ner stora pappersbruk. inporterar vi papper istället...Med stor eferfrågan skulle man kunna tycka att massaprisert skulle gå upp, men Dan säger att dom går ner och han får mindre jobb
Skicka en kommentar